fredag den 22. februar 2008

Arkitekt Clemmensens brev af 23.2. 1932

Kbh. 23-2-31 (32?)
Bogø Menighedsraad.
I 1926 blev jeg af Sogneraadsformand A. P. Andersen, Bogø anmodet om at udarbejde Forslag til Restaurering og forskønnelse af Bogø Kirke, idet man meddelte at Mrs. M. A. Johnson, Miami, USA vil bekoste Restaureringen. - Efter personlig forhandling paa Stedet med Sognepræsten, Kirkeværgen og Lærer Andersen, lod jeg Kirken opmaale og udarbejdede Forslag, som d. 9 - 9 26 blev fremvist til Menighedsraadets Godkendelse og videre fremsendt til Kirkeministeriet, der godkendte Forslaget.
Da jeg derefter ikke hørte til Sagen, forespurgte jeg ifjor Sognepræsten om hvorvidt Arbejdet var opgivet, og om jeg i saa Fald snart fremsender min Regning for Forslagets Udarbejdelse; men blev henvist til Lærer A. P. Andersen, der svarede, at han ikke vidste om Sagen; men henviste mig til Mrs. Johnson.
Da jeg aldrig hverken mundtligt eller skriftligt har staaet i forbindelse med Mrs. Johnson; mener jeg ikke paa det nuværende Tidspunkt at kunne henvende mig til hende med mit Krav om Betaling og tillader mig derfor høfligst at forespørge Ministeriet, hvordan jeg skal forholde mig i Sagen.
Mine direkte Udlæg til Rejser, Opmaaling, Tegneløn og Reproduktion beløber sig til Kr. 672,32. Hvis der er store Vanskeligheder ved at faa mit personlige Arbejde betalt, er jeg ikke uvillig til at give Afkald paa Arkitekthonorar, hvis jeg kan faa mine Udlæg dækket.
Ærbødigst
Mogens Clemmensen

Ingen kommentarer: